Samsung LE40A786

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung LE40A786 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Dez 27-10-2009
Geschreven voor: Samsung LE40A786

Na lang twijfelen heb ik toch voor deze tv gekozen, mede door zijn mooie design en afmeting, geen moment spijt van gehad ( 2 maand in huis)
Scherp beeld, makkelijk te bedienen, ben er erg enthousiast over, met zo'n mooie tv wil ik er nu een home cinema set bij aanschaffen om er optimaal van te genieten!

twido 15-05-2009
Geschreven voor: Samsung LE40A786

Heb deze TV nu een tijdje in huis en kan niet anders dan er dik tevreden van zijn. De LED technologie maakt van deze tv duidelijk een betere dan zonder.
Het verbruik bij mijn afstelling (zie hier ergens in het forum) draait rond de 140 watt wat toch een stuk lager is dan bij Tv's zonder LED backlite van deze grote.(170 a 220 watt).
Perfect is hij echter niet want de menu's konden hier en daar wat beter en het overschakelen van source moest instelbaar zijn zodat je dadelijk naar die ingang kan gaan die je nodig hebt.De afstandsbediening is uitstekend.Zit goed in de hand , grote toetsen , verlichting, enz...heel goed dus.
De TV dan, is zeer mooi om te zien. Iedereen die hier komt valt het strakke design op en vind de TV klasse uitstralen.(kwaliteitsgevoel is dus hoog).Van loskomende kaders of kraak geluiden hebben we hier geen last tot nu toe maar wat ik wel heb is dat wanneer ik de Tv opzet (en het geluid demp)deze een zoemend geluid maakt dat na een minuut wel tot een aanvaardbaar niveau terug zakt.(lees niet meer hoorbaar met geluid op).Het is dus niet een groot probleem maar ik ben toch aan het twijfelen om er een technieker bij te halen nu er nog garantie op zit.Het lijkt op een ventilator die ,misschien in het begin, op volle toeren draait om daarna zich in te regelen op een lager toerental dat minder hoorbaar is.Maar het gekke is wel dat als het beeld zwart is (geen post geselecteerd bijvoorbeeld zoals bij EXT1 als daar geen toestel ophangt) dan doet hij het niet maar vanaf er een beeld getoond wordt maakt hij wel dit gezoem dat lijkt te komen uit die ovale opening aan de achterzijde en niet uit de luidsprekers onderaan.

Heeft iemand hier ook al last van gehad?

HollandJim 02-04-2009
Geschreven voor: Samsung LE40A786

(Sorry - this is in English, but I hope it's helpful.)

Absolutely love the TV - I bought mine at the same time a friend bought a 42 Philips and, upon casual and very close inspections, the Samsung flesh tones and detail are quite amazing. The contrast and color can be very intense - I suggest that if you buy one, that you dop it into Movie mode and adjust those tones, and only throw it into Standard mode for bright daylight.

There's less of a delay between my screen running analog content than the Philips too. On he other hand, theirs glows a bit - whoopdeedoo. The Samsung was 1000 euros less and has the better picture.

Downsides? Sound is clear but very little stereo separation, and switching between inputs is clumsy - perhaps they can adress that in an update.

Danny123 25-02-2009
Geschreven voor: Samsung LE40A786

Prima tv. Goed beeld en mooi design. Ik heb bij het spelen met mijn ps3 nog geen last gehad van ghost images. En met blue ray is het echt prachtig.

bgt 21-02-2009
Geschreven voor: Samsung LE40A786

heb deze tv deze week binnen gekregen en moet zeggen....wat is ie zwart als het beeld donker is. Moet er nog ff aan wennen maar mooi is t beeld wel. Wat mij tegenvalt is dat het opgenomen vermogen in standby 95mA=20VA(Watt) is. Toch meer dan in t boekie staat. Zet je de TV aan dan is dit 250-900mA=57-207VA. Niet weinig voor een LED backlight TV zou je denken.

Heyjijdaar1 20-02-2009
Geschreven voor: Samsung LE40A786

Ik heb deze tv nu twee maanden en moet zeggen dat ik nog geen spijt heb gehad.

Het beeld is heel mooi en scherp. De kleuren heb ik wel wat natuurlijker ingesteld (Film2 en aangepast). Het geluid is vrij goed voor een LCD.

Aanvankelijk vond ik zwart een beetje te zwart. Maar vergeleken met het vieze zwart van andere tv's is dit beter.

De 100Hz functie ben ik niet tevreden over. Het zorgt voor happeringen en onnatuurlijk bewegende monden. Hij staat bij mij uit en sindsdien ben ik zeer tevreden.

Zoals anderen al zeiden, is dit een tv, die je niet voor games moet kopen. De inputlag is vrij groot, 70millisecondes, ipv van 35millisecondes van de meeste lcd tv's. Ik speel geen games en beeld heeft geen last van hauting. Overigens is de vertraging maar 1/14 van een seconde, de reactietijd van menig persoon is veel langzamer.

Pluspunten:
+ goed beeld via digitale tv tuner via scart
+ goed beeld via dvd via scart
+ zeer hoge dynamisch beeld (zwart is zwart, licht is zeer licht)
+ zeer scherp beeld
+ software update werk makkelijk via usb-stick
+ knoppen van de afstandsbediening is in het donker verlicht
+ mooie glazen voet

Minpunten:
- plastik kraakt soms
- scart aansluiting achter is wat fragiel
- inputlag zou groter zijn dan van andere tv's

Al met al een zeer mooie tv. Voor dit geld is er weinig beters (behalve Sony 40W4500).

Mikemans 05-02-2009
Geschreven voor: Samsung LE40A786

Deze LED LCD afgelopen di gekocht en ben zeer tevreden!

Uiterlijkt:
Mooi zwart. Rand om de tv is plastic, maar de poot van zwart hardplastic of glas.

Beeld:
Haar scherp (maar niet irritant). Geen last van haperingen en de kleuren komen mooi over. Zwart = zwart!

DVD speler heb ik met een HDMI-kabel aangesloten en dat is echt genieten! Digitale tv via de scart, maar dat verschil zie je meteen. Het is wat matter, dus ook tijd voor een HDMI-kabel.

Geluid:
Zeker goed om te horen. Mooi vol (zal mede door de subwoofer komen). Beter dan mijn 3 jarige oude lcd van philips (26pf9531).

Menu:
Naar mijn idee simpel. Had de handleiding niet eens nodig. Beetje logisch denken en je komt er zelf wel uit. De handleiding is in het nederlands te downloaden op de Samsung site zelf, mocht je er toch moeite mee hebben. Ook de firmwire updates!

Duurzaamheid:
Onbekend.

Conclusie:
Zeer tevreden! Geen problemen tegen gekomen. Snap de lage waardering ook niet.

fiks 29-01-2009
Geschreven voor: Samsung LE40A786

Ben helemaal niet tevreden over deze lcd m.n het beeld zowel digitaal als analoog.
Maak gebruik van de Humax 9200 deze maakt het het primaire beeld nog acceptabel
maar opgenomen beelden zijn om te janken(secundaire) zo onduidelijk, heb er spijt van dat ik mijn oude beeldbuis tv heb opgeruimd.
Heb via dit forum geprobeerd
om het beeld wat op te boosteren maar met weinig
resultaat.
Ook de voor instellingen die
Samsung voor je heeft uitgedacht hebben niet mijn
voorkeur al met al heb er spijt van dat ik dit toestel
gekocht heb.

johnvoeg 26-12-2008
Geschreven voor: Samsung LE40A786

Ik ben zeer tevreden met dit toestel. Ik heb op mijn gemak de instellingen wat aangepast. De instellingen zijn bij ieder ander thuis verschillend, omdat het er aan ligt welke merken randapparatuur aangesloten zijn. En ook persoonlijke voorkeur telt mee natuurlijk. Ik heb in mijn situatie geen last van vertraagd geluid of wazig beeld bij snelle bewegingen. Ik heb enkel bij films kijken, de 100hz Motion Plus op laag of uit staan. De film ziet er anders in mijn ogen nogal vreemd (net of het live is) uit. Instellingen zijn afzonderlijk per ingang te wijzigen. Het geluid vind ik best aardig voor een LCD. Al met al, een goede kwaliteit/prijs verhouding naar mijn idee. Duurzaamheid? Nog niet te bepalen.

rkotemp 15-12-2008
Geschreven voor: Samsung LE40A786

Geluid is redelijk. Goed genoeg voor het normale TV kijken. Bij mij loopt het geluid altijd via mijn audio installatie dus de kwaliteit ook minimaal getest.

Zwart kan op deze TV ook echt zwart zijn vanwege de led techniek. De hoge contrasten kan hij waarmaken maar de techniek heeft ook zijn beperkingen. En dat merk je duidelijk als je hem aan het instellen bent. Echt zwart krijgen maar toch ook details zien in de donkere gedeeltes is lastiger.
De kleur kan men ook aardig bijregelen. Zou kan men binnen de detail settings ook de colorspace en wit balans instellingen aanpassen.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de beeldkwaliteit.
Wel is het zaak de meeste digitale verbeter opties op minimaal in te stellen of uit om een goede kwaliteit te krijgen.

Wat kijkhoek betreft is deze TV wat beperkter. Alleen zeker geen reden om deze TV niet te kopen. Voor normaal gebruik is deze groot genoeg. Je gaat immers niet naast de TV zitten om TV te kijken.

Over de ingebouwde tunners en analoge ingangen kan ik weinig zeggen, die gebruik ik niet.

Wat stijl betreft is het er 1 als zo vele, zwart. Maar dat mag ik wel. Samsung toont altijd de blauwe randjes. En die zijn er ook wel maar alleen zichtbaar als er op de juiste manier licht op komt. En in praktijk zie je dat dus bijna nooit. Dus ook als je de blauwe randen niet mooi zou vinden kan je deze TV rustig nemen.

Hellaas zit er in deze TV wel iets van een ventilator in. Alleen is deze zo stil dat je hem in praktijk echt niet hoor.

Volgens mij de beste TV in deze prijsklasse en dit formaat.
De enigste andere op dit moment in dit formaat met LED is van Philips maar die kost het dubbele.

Wat mogelijkheden voor media af te spelen is hij wat beperkter dan de meeste andere nieuwe samsung TV's. Hij heeft geen netwerk aansluiting en alleen USB. Tevens kan hij geen films daarvan afspelen maar allen foto's en muziek. Echt een beperking vind ik dit verder niet. De TV's die het wel hebben zijn vaak ook erg beperkt met de ondersteunde formaten. Een losse media player is dan toch geschikter in de meeste gevallen.

McLake 27-11-2008
Geschreven voor: Samsung LE40A786

Helaas ben ik niet tevreden over deze tv. Ik heb hem nu een maand in bezit en erger mij aan de slechte weergave van snelle bewegende beelden. Ze zijn stoterig en er zit rondom de bewegende figuren een soort doorzichtige rand. Ik heb allerlei instellingen geprobeerd, maar krijg dit niet weg. Heb deze tv gekocht vanwege de mooie kleuren. Inderdaad, zwart is echt zwart en wit is wit. Dit is echter niet voldoende om ongestuurd van mooie beelden te genieten. Het genoemde fenomeen doet zich voor bij analoog en digitaal signaal, maar ook bij dvd en Blu Ray films. Daarbij is er inderdaad de vetraging van het geluid. Hinderlijk, maar leefbaar. Heeft iemand een oplossing voor het bewegende beelden probleem? Ter info: ik heb de duurste antenne- en hdmi kabels gekocht om het signaal zo optimaal mogelijk weer te laten geven.

ab. 30-10-2008
Geschreven voor: Samsung LE40A786

geluid 8.beeld 9is super digitaal maar ja er is ook nog zoiets als hd.toestelmooi van vorm

b.heukelen 26-10-2008
Geschreven voor: Samsung LE40A786

ik heb deze tv 2 dagen in bezit en vind hem echt super super beeld redelijk goed geluid ik ben blij dat ik hem heb gekocht echt een aanrader

Paul-59 23-10-2008
Geschreven voor: Samsung LE40A786

Na lang zoeken (2 weken me gek gelezen op internet en div. winkels bezocht) terecht gekomen bij Samsung. Via de 5 serie is uiteindelijk de keuze gevallen op de 7 serie 40” (8) zonder de lelijke rode gloed (smaken verschillen). Het instellen van de TV is een fluitje van een cent de bediening een peuleschil. Beeld kwaliteit is echt helemaal top !! Kijk mijn DVD's met veel plezier. Beeldkwaliteit via de kabel is ook, voor mij, meer dan goed. Min punten van het toestel zijn: de geluidskwaliteit, vertraging van geluid tijdens het DVD én TV kijken (als je het geluid via de stereo laat lopen), beperkte PIP mogelijkheid (werkt slecht met een PC, had ook gemogen met DVD). Geluidprobleem proberen op te lossen, dus de firma gebeld en tot mijn verbazing staat er dan wel binnen 2 dagen een monteur op de stoep. Helemaal top. Helaas is dit probleem niet te verhelpen, zelfs niet met een firmware-update. Dit probleem heeft de firma niet onder controle en dat is wel héél jammer. (vertraging is +/- 2 tot 3 milliseconden, maar zichtbaar).